Autor |
Wiadomość |
wojan621
Administrator
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żnin
|
|
BMW Sauber F1 Team |
|
BMW Sauber F1 Team
BMW Sauber to zespół fabryczny firmy BMW. Siedziba stajni znajduje się w Hinwil, Szwajcarii, a jej dyrektorem jest Mario Theissen.
Zespół powstał po tym jak BMW odkupiło od Petera Saubera stajnię Sauber, która w Formule 1 startowała nieprzerwanie od sezonu 1993. Decyzja została ogłoszona 22 czerwca 2005 r. Przed sprzedażą zespół był w 37% własnością Petera Saubera, a w 63% Credit Suisse. Docelowo w rękach bawarskiego koncernu ma znajdować się około 80% akcji, które stopniowo będą sprzedawane przez szwajcarski bank, aż do ostatecznego wyprzedania pod koniec sezonu 2008. Peter Sauber zachowa około 20% udziałów.
Do wykupienia szwajcarskiego zespołu przyczyniły się słabe efekty współpracy między bawarskim producentem, a stajnią Williams, która trwała od 1999 r. Jednostki napędowe BMW prawie zawsze były uważane za najmocniejsze w stawce, ale samochody Williamsa wydawały się niedopracowane. To właśnie za sprawą BMW od projektowania bolidów został odsunięty Patrick Head (który jest także współwłaścicielem zespołu Williams). W całym okresie współpracy, w sezonach 2000-2005, Williams-BMW odniósł dziesięć zwycięstw (ostatnie podczas Grand Prix Brazylii w sezonie 2004), dwukrotnie zostając wicemistrzem w klasyfikacji konstruktorów (sezony 2002 i 2003).
Na początku debiutanckiego sezonu skład zespołu tworzyli: Nick Heidfeld, który wcześniej jeździł dla Williamsa i Jacques Villeneuve, którego kontrakt został podpisany jeszcze przez Petera Saubera. Rolę kierowcy testowego BMW powierzyło Robertowi Kubicy. Polak po raz pierwszy wystartował w Grand Prix 6 sierpnia 2006 na torze Hungaroring na Węgrzech. Ukończył on wyścig na 7 pozycji zdobywając 2 punkty. Niestety podczas kontroli okazało się, że bolid Polaka był o 2 kg lżejszy niż regulaminowe 600 kg. Kubica został zdyskwalifikowany.
W pełnej nazwie zespołu (BMW Sauber F1 Team) zachował się wyraz Sauber, który najprawdopodobniej będzie używany przez najbliższe 5 sezonów.
7 sierpnia 2006 r. stajnia w porozumieniu z Jacquesem Villeneuvem rozwiązała z nim kontrakt ze skutkiem natychmiastowym. W tym samym dniu poinformowano, że Robert Kubica zostanie drugim kierowcą na 6 ostatnich wyścigów sezonu 2006. Obowiązki piątkowego testera, które dotychczas pełnił Kubica zgodnie z przewidywaniami przejął 19-letni Sebastian Vettel.
Przed sezonem 2007 zespół nie zmienił swoich głównych kierowców - Heidfeld pozostawał związany kontraktem, a Kubica przedłużył go na okres jednego sezonu. Jedyną zmianą było zatrudnienie drugiego, obok Sebastiana Vettela, kierowcy testowego - Timo Glocka. Jedną z nielicznych zmian wprowadzonych w przerwie pomiędzy sezonami była wymuszona zmiana dostawcy opon na Bridgestone.
Sezon 2007 był dla zespołu bardzo udany. Zespół był trzecią ekipą stawki, a po dyskwalifikacji McLarena ukończył rywalizację wśród konstruktorów na drugim miejscu. BMW regularnie wygrywało z Renault, co uznać należy za największe osiągnięcie minionego roku. Nie obyło się jednak bez problemów. Mechanicy zmagali się z niezawodnością bolidu, a najwięcej problemów sprawiała skrzynia biegów.
Pełna nazwa: BMW Sauber F1 Team
Siedziba: Monachium, Niemcy / Hinwil, Szwajcaria
Szef zespołu: Mario Theissent
Kierowcy: Robert Kubica, Nick Heidfeld
Kierowcy testowi: Christian Klien
Silnik: BMW
Nadwozie: F1.08
Ogumienie: Bridgestone Potenza
Debiut w Formule 1: 1993
MŚ kontruktorów: -
Najlepszy wynik wyścigu: 2. (1x)
Pole Position: -
Najszybsze okrążenia wyścigu: -
W sezonie 2007: 2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:01, 15 Cze 2008 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|